Užitečná věc - na internetu nebo v časopisech se dočtete, že máte nějaký šroub utáhnout momentem udávaným v palcové míře, tedy v librách na stopu (lbf.ft). Typické je to ve výkonových křivkách z Dynojetu, kde amíci prakticky nepoužívají Nm. Co s tím? Existuje pochopitelně přepočítávací koeficient, ale kdo by si to pamatoval? Ale když máte přepočítat, kolik je spotřeba 30 mil/galon nebo tlak v librách na čtvereční palec, tak by se z toho člověk zbláznil. Od toho je přeci ONLINE KALKULÁTOR, který vám přepočítá všechno, co potřebujete - délky, plochy, objemy, hustoty, tlaky, průtok a nakonec i teplotu a zmíněnou spotřebu paliva.

Hledáte online mikrofiše jednotlivých technických skupin XV-1600 Roadstar (Wildstar) , protože nemáte originál servisní manuál? Nic snadnějšího - stačí se podívat online...

MIKROFIŠE yamaha-motor.com ONLINE
klikněte na Parts&Service v menu a vyberte položku Parts Catalog. Nahoře vyberete v prvním menu MOTORCYCLE a po stisku GO si můžete vybrat jakýkoliv modelový rok a typ motorky
Náhradní odkaz (prakticky stejné funkce) a ještě jeden 100% funkční

Tipy pro ty, kterým běžné doplňky nestačí

Komerčně dostupné (víceméně sériově vyráběné) díly a součástkypro vylepšení XV-1600 - aneb inspirace na zimu....

Ocelí opletené bowdeny a brzdové hadičky na přední i zadní brzdový okruh. Nabízí se perfektně vyrobená sada s chromovanými benji a hadičkami potaženými tak tenkou vrstvou plastu, že si většina lidí myslí, že je to čistý kov. Výroba Barnett (USA) - firma s tradicí od roku 1948.

Různé hefty (rukojeti) od desítek firem (včetně prestižní Kuryakyn), často s plošinkou na řízení plynu otevřenou dlaní.

Řidítka všech možných výrobců a všech možných tvarů. Pozor na kompatibilitu! Ne všechny výrobky, které se nabízejí, jsou skutečně přímo dostupné pro XV-1600! Opravdovou vychytávkou je ukrytí veškeré kabeláže do řídítek, což doporučujeme svěřit firmám, které s touto prací mají zkušenosti a ručí za kvalitu práce, abyste nedopadli jako kamarád, kterému se z důvodu prodření jednoho za kabelů ve svazku na ostré hraně zastavila motorka s vypálenými pojistkami 500km od domova.

AIS kit - sada na odstranění přifukovacích trubiček, hadiček, pumpy a filtru z levé strany motoru a z oblasti nad startérem. Sadu vyrábí dvě firmy (pokud víme) a obsahuje prakticky jen návod na odstranění a přesně vyrobené hliníkové zátky do válců, kterými se zaslepí otvory po vyražených kolínkách AIS. Nevratný proces!

Výměnné řemeny sekundárního pohonu. Namísto sériového se nabízí řemeny s kevlarovými vlákny a potažené speciální sí?kou firmy DAYCO, řada Panther, které mají delší životnost a především odstraňují pisklavý zvuk, cinkání a kovové zvuky mírně a středně opotřebovaných sériových řemenů.

Spojka - namísto sériové je možná montáž spojky vyráběné firmou Barnett s šesti vinutými pružinami a výrazně lepšími vlastnostmi, zejména pro motory se zvětšeným výkonem.

Písty - jedna ze základních úprav pro zvyšování výkonu, která patří do kategorie rozsáhlejších modifikací. Kované písty nabízí několik výrobců, například Baron dodává sadu 10.25 : 1 a další, buď samostatně nebo v sadách pro zvyšování výkonu až k 100k. Podobné kity nabízí i americká Yamaha v několika fázích (stage) a v cenách až 3500 USD za nejvýkonnější sadu, která obsahuje i závodní vačky atd... Návod na výměnu (česky) najdete na podstránce.

Zapalovací cívky - například firmy Dyna, které odstraňují (zejména v kombinaci se svíčkami Denzo Iridium) problémy s mizernou jiskrou vyráběnou sériovými cívkami, volnoběžným chodem atd. Nemluvě o jiskření, které produkují některé série sériových cívek mezi tělem cívky a kostrou motocyklu. Instalace a modifikace obvykle vyžaduje i výměnu zapalovacích kabelů.

Řídící jednotka zapalování DYNA 3000 nebo 2000. Při zvyšování výkonu je obvykle nutné vyměnit i řídící jednotku, doporučují se typy firmy Dyna řady 3000, které odstraňují mírné složitosti starších typů a umožňují nastavit a kontrolovat snad všechny parametry a průběhy zapalovacích charakteristik včetně osmi křivek předstihu a osmi nastavení limitéru otáček. Jako levnější alternativa jen pro řízení limitéru se nabízí Dynojet Revmaster, který posunuje hranici maximálních otáček ze 4500 na 5000, bez vlivu na ostatní nastavení zapalování sériového stroje. Fantastický účinek zejména při předjíždění na 3 a 4 stupeň!

Výkonové sady pro dosažení a překonání hranice 100k / 150Nm a nyní již 135k/210Nm!!!!
Na podstránce najdete informace o největším sériové vyráběném kitu ORIENT EXPRESS, který vašemu wilíkovi zvětší objem na 2 litry...
Mezi další kompletní fázované řešení nabízí Barons Customs a to ve čtyřech “stage”. Finální, která dosahuje 101k a více než 150Nm kroutícího momentu obsahuje kované písty Z-Generation, beze změny objemu motoru, vyhlazené sací potrubí, hlavy motoru řady III generace, zapalování Dyna 3000, racingové ventily a zdvihátka, nastavitelné tyčky zdvihátek včetně pouzder a karburátor Mikuni 45 HSR včetně bowdenů S.S firmy Barnett. Toto řešení se vejde do 3000 USD bez práce a dopravy a dosahuje již zmíněných výkonů, pochopitelně v kombinaci s výkonným vzduchovým filtrem a výfukovým systémem. Detailní popis a měřicí křivky z Dynojetu najdete na této stránce: http://baronscustom.com/dynoruns/rd_hi-perf.html

Konkurencí pro všechny další výrobce (jako je australský Nemesis, americký Patrik Racing atd) je sama Yamaha USA, která v řadě doplňků SPEEDSTAR, původně nabízené jen pro Roadstar Warrior a nyní i pro originál Roadstary, nabízí čtyři fáze “upgrade” sériového stroje na vysoce výkonnou variantu s výkony podobnými řešení Baronu. Kompletní sady fáze IV zahrnuje naprosto všechno, co majitel motorky bude potřebovat - tedy i spojku, výfuk, vzduchový filtr, zapalování, písty, těsnění atd, v ceně přibližně 5500 USD. Více najdete na stránkách výrobce na tomto odkazu

Zásadní upozornění a varování!
Veškeré informace, odkazy a návody na této stránce, podstránkách a na stránkách, na které tyto odkazy vedou, obsahují informace a postupy, které nejsou doporučované výrobcem a lokálním zastoupením, jejich aplikace a instalace je na riziko majitele, který tím riskuje porušení záručních podmínek a ztrátu záruky jako takové. Kromě toho většina příslušenství a doplňků popisovaných na odkazech není schválena do běžného provozu a to ani v USA ani v Evropě a nabízí se výhradně pro sportovní použití na uzavřených okuzích.

Nezapomeňte sledovat podstránky:

NOVINKA - podzim 2002
Na webu se objevily informace o kitovém rámu Rolling Chassis už před časem. Někteří prodejci nevěděli, co by si za kit řekli a cenový rozptyl se lišil o tisíce dolarů. Chrom-molybdenový komplet rámu s kyvkou pro 250mm zadní kolo, který rozpracovaný vidíte na obrázku, bude prodávat firma Royal Rider za necelých 3000 dolarů. Inspirace pro našince...

Užitečné obrázky v minigalerii:

Koupit dneska skutečně unikátní rám na stavbu nějakého skutečného showbiku na bázi motoru z Wildstara je opět o trochu snadnější. Americká firma Prospect nabízí prakticky všechno, co si zájemce může přát. Parádní kyvka, 250mm zadní guma - omezení daná pouze peněženkou zákazníka. Podívejte se do letošní galerie MIX 2003 na pár ukázek hotových projektů této firmy. Prvotřídní.

Další inspirace...

PROSPECT ŠASI:

Užitečné instalační  návody a technické tipy (i v češtině), najdete na podstránkách:

©2000-2002 wildstar.cz - stránky příznivců XV-1600 Wildstar/Roadstar©
sponzoruje 20-20 Vision Graphics, Jihlava - studio, které tvoří Váš vizuální styl.